Вести

Михајловић ДС-у: Уместо што нападате Фрушкогорски коридoр, погледајте колико је коштао мост на Ади

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је да су неприхватљиве паушалне критике које је упутила Демократска странка на рачун изградње Фрушкогорског коридора.

"Изгледа да функционери Демократске странке инспирацију за своја саопштења налазе на Твитеру, јер су се најпре на друштвеним мрежама појавила слична поређења са изградњом ауто-путева у развијенијим земљама, технологијама и другачијим условима изградње по свим параметрима, а додатно их разрађују својим произвољним “рачуницама”. Уместо тога, боље да Фрушкогорски коридор упоредимо са изградњом моста на Ади, који је уговорен и грађен у време власти Демократске странке, а који је са петљом и приступном саобраћајницом до бувље пијаце на Новом Београду износио 455 милиона евра. Дужина свих наведених објеката, укључујући мост, износи 17,8 километара. По примењеној "методологији" коју користи Демократска странка, изградња наведеног моста, петље и поменутог дела саобраћајнице наведеног пројекта износила је 25,5 милиона евра по километру", рекла је Михајловићева.

Михајловић истиче да је потпуно јасно који пројекат се реализује под повољнијим условима ако се зна да вредност моста на Ади представља 75 одсто вредности пројекта Фрушкогорског коридора, који обухвата изградњу 48 км брзе саобраћајнице, два тунела, један дужине 3,5 км, као и 52 објекта, од чега 40 мостова и 12 надвожњака, укупне дужине око 8 км, укључујући и мост на највећој европској реци Дунав, дужине 1.800 метара, и један тунел дужине 350 м у градском језгру. Укупнo цена изградње 40 мостова и 12 надвожњака, целокупне дужине од око 8 км, два тунела - Иришки венац и Ширине - са електромашинским опремањем, потпорним зидовима, регулацијама водотокова, зидовима за заштиту од буке, износи 441,8 милиона евра, дакле јефтиније него мост на Ади са припадајућим објектима. То значи да ће изградња самих 35,7 км трасе износити око 164,2 милиона евра или око 4,6 милион евра по километру.

"Уместо што се придружују својим партнерима Драгану Ђиласу и Вуку Јеремићу, који редовно нападају сваки нови инфраструктурни пројекат, Демократској странци би било боље да коначно поштено погледају шта су иза себе оставили, колико стратешки важних незавршених пројеката је остало незавршено. Упоредите то са владама од 2012. које су изградиле 350 километара ауто-путева, завршиле Коридор 10, ауто-пут од Београда до Чачка и започеле изградњу нових 250 километара ауто-путева и брзих саобраћајница", истиче Михајловићева.

 

Извор: Танјуг