Mихајловић: Инфраструктурни пројекти не стоје
Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструркуре проф. др Зорана Михајловић изјавила је, да је у време епидемије завршена реконструкција ауто-пута од Kузмина до Батроваца, односно, границе са Хрватском.
“Сви велики инфраструктурни пројекти у Србији се реализују и у време епидемије корона вируса и данас се у Србији гради око 520 километара путева и пруга, на којима је тренутно ангажовано 2.600 радника на које сам веома поносна. Вредност тих пројеката је 2,6 милијарди евра. Живот не сме да стане, морамо да мислимо и на дан после”, изјавила је Михајловић.
Михајловић је овом приликом истакла да се радови изводе на неколико нових ауто-путева, као и у железничком саобраћају.
“Граде се Моравски коридор, ауто-путеви од Сремске Раче до Kузмина и Рума-Шабац-Лозница, као и брза пруга од Београда до Будимпеште. Поред тога, на реконструкцији и рехабилитацији регионалних и локалних путева ангажовано је око 14 хиљада радника. Неке деонице смо завршили, попут ауто-пута од Батроваца до Kузмина”, рекла је Михајловић.
Михајловић је додала да постоје и потешкоће у реализацији пројеката.
“Највећи проблем нам је набавка опреме и репро-материјала који долази из других земаља. Биће промена у динамици али не очекујемо велика кашњења. Хвала грађевинарима и свим компанијама које се уклапају са овим променама и раде на тако важним пројектима. Неки не виђају своје породице, већ су све време у камповима у којима је потпуно организован живот и рад. Такав случај је, на пример, са 1.500 радника ангажованих на брзој прузи од Београда до Старе Пазове”, изјавила је Михајловић.
Михајловић је истакла да је безбедност радника и поштовање свих мера у време епидемије на првом месту, те да се ради свуда где постоје услови за то.
Међународни саобраћај функционише, снабдевање грађана на првом месту
Михајловић је изјавила да међународни саобраћај кроз нашу земљу функционише и да се држава максимално труди да снабде грађане неопходним потрепштинама.
“Од 13. марта до данас на територију Србије ушло је око 150 хиљада камиона, од чега је око 70 хиљада за потребе наше земље а остатак је у транзиту. Све наше службе - од царине, санитарне инспекције до полиције раде најбоље могуће како би омогућили да се транспорт одвија што брже и ефикасније. Јер саобраћај и снабдевање не сме да стане”, рекла је Михајловић.
Михајловић је истакла да поред друмског, функционишу и водни и железнички транспорт.
“Суштина зеленог коридора који су предложиле државе чланице ЦЕФТА је да саобраћај који се одвија кроз више земаља буде што бржи и ефикаснији. Србија је прва у региону предложила и припремила све да се саобраћај одвија најбрже могуће. Укинули смо и полицијске конвоје јер то успорава саобраћај. Сви камиони који пролазе кроз Србију могу да стану на једно од осам стајалишта, где могу да сипају гориво и наставе пут даље. Снабдевање грађана и грађанки нам је на првом месту и оно се одвија на дневном нивоу”, рекла је Михајловић.
Михајловић је додала да се и у време кризе показало да саобраћајни сектор функционише те да је у најкраћем року успостављено да грађани имају све потребно у продавницама, да теретњаци раде свој посао а да се грађани из најудаљенијих делова света врате у своју земљу.
“Ипак, када говоримо о путничком саобраћају ту ће бити великих губитака. Сада бележимо преко 120 милиона штете у транспорту, а процене су да би до краја године штете могле да износе готово 700 милиона евра. Држава припрема посебан програм опоравка за грађевинску и саобраћајну индустрију у којој је запослено 330 хиљада радника. Важно је да дан после дочекамо што спремнији и са што мање економских последица”, закључила је Михајловић.
Извор: Танјуг/РТС