Вести

Шапић: Нови пројекти смањиће гужву у саобраћају

Градоначелник Београда и потпредседник Главног одбора СНС Александар Шапић најавио је у разговору за „СНС Информатор“ капиталне пројекте у којима Град Београд учествује - неке спроводи сам, неке спроводи Република Србија, а неки се раде заједнички.Посебно је издвојио Експо, пројекат Владе Србије, зa који Град треба да обезбеди комуналну и пратећу инфраструктуру. Према његовим речима, до 2027. године требало би да буде завршен Нови Београдски сајам, а увелико би требало да буде у току пројекат Националног стадиона и Акватик центра.

- Важна је и пратећа инфраструктура, железничка пруга од аеродрома „Никола Тесла“ до станице Прокоп, где ће Град дати допринос највише у административном делу, а онда и у пратећој и комуналној инфраструктури. Ту је и пројекат Малог метроа, који се састоји од Савског моста и тунела, а радови крећу у новембру. На месту Старог савског моста биће изграђен, како сам га назвао, Нови српски мост. Овај пројекат, нарочито тунел, промениће саобраћајну архитектуру града због повезивања два најудељенија дела - леве обале Дунава и Новог Београда. Тунел би требало да иде два километара испод земље, мост да има две траке са сваке стране и трамвајски саобраћај, паралелно са читавом новом инфраструктуром на Новом Београду. То би требало да омогући људима да за неколико минута пређу релацију за коју им је данас у шпицу потребно око сат времена.

* Када можемо да очекујемо да пројекат заживи?

- Очекујемо да нови мост буде готов до почетка 2027. године, а крај свих радова негде око 2028. или 2029. године, када буде био завршен и тунел. Раде се две цеви тунела са две траке у сваком правцу. Улази се испод земље код Економског факултета, а излази у Булевару деспота Стефана, код зграде МУП-а.

* Када Београђани могу да очекују завршетак радова на кружном току код Бранковог моста?

- Кружни ток код Бранковог моста саставни је део великог пројекта - пет нових кружних токова на Новом Београду. Радићемо и кружни ток код тржног центра „Ушће“, као и кружни ток у Булевару Николе Тесле. Завршен је кружни ток код Булевара Зорана Ђинђића и ради се кружни ток који ће саобраћај усмеравати из Владимира Поповића на Земунски пут. Кренули смо са радовима на кружном току код Бранковог моста и возила могу из Булевара Михајла Пупина да дођу кроз Владимира Поповића до Бранковог моста, тада да бирају да ли иду лево за Земун, што до сада није било могуће, или да иду десно на Бранков мост. Потрудићемо се да радове завршимо пре почетка школске године.

* Докле се стигло са радовима на великом метроу?

- Метро је капитални национални пројекат, иза њега стоји држава Србија и ми, практично, ту радимо оно што нам се каже. Не могу да говорим о детаљима, јер суштински не утичем на тај процес, али оно што је до Града, а то је решавање правно-имовинских питања, експропријација земљишта у вези са метро станицама, изградња инфраструктуре на Макишком пољу, то су ствари које су за сада у роковима и, према информацијама које имам, то иде својим динамиком.

* Колико се ради на озелењавању и улепшавању Београда?

- Београд је, без обзира на то како неки покушавају да представе, један од најзеленијих градова у Европи, по проценту зеленила које се у њему налази. И чуваћемо београдске оазе и бисере - Аду Циганлију, Космај, Авалу, Кошутњак… Мислим да за протекле две године нисте чули ни за један проблем на ту тему, иако их је раније било. Од Аде Циганлије желимо да направимо оазу за животиње, на један њен део желимо да преместимо Зоолошки врт, што би довело вишеструко већи број посетилаца, а животињама обезбедило хуманије услове. О осталим зеленим површинама нема потребе да говорим, мислим да се то види. На крају крајева, уклањањем дивљих објеката, сплавова и бродова са обала река, показали смо колико нам је стало до наших природних богатстава.

* Да ли сте задовољни чистоћом у главном граду?

- Увек може боље, али да би град био чист потребно је да у томе учествују обе стране - грађани који би га мање прљали и службе које раде свој посао чишћења. Данас све мање људи хоће да ради физичке послове, а нарочито у државним фирмама где су плате ограничене. Имамо, да тако кажем, недостатак занатлија у свим областима, па и недостатак људи који су спремни да воде рачуна о чистоћи на улицама. Мислим да смо, ипак, успели да задржимо задовољавајућ ниво чистоће, иако увек може боље. Зато је ту увек апел да наши Београђани поведу рачуна, јер, уколико ми сами не водимо рачуна о нашем граду, ко ће? То вам је исто као и за вашу кућу, не постоји жена коју ћете ангажовати да вам чисти кућу, уколико је ви прљате свакодневно и у неограниченим количинама правити смеће. Колико год та жена чистила, не може да је почисти. То је питање одлуке сваког од нас да ли желимо да нам град буде чист.

* Колико су страни туристи заинтересовани за посету Београду?

- Београд постаје озбиљна туристичка дестинација, то видимо и по броју летова на аеродрому. Београд је у последње две, три године постао локација где, нарочито, када преседају, туристи остају неколико дана. Недостаје нам још хотела и хотелијерског садржаја, а по угоститељским услугама смо на нивоу најбољих градова Европе. Верујем да када будемо решили питање саобраћајне инфраструктуре, пре свега мислим на метро, и када будемо уредили обале река, мислим да ћемо бити још атрактивнији за туристе чији се број, из године у годину, повећава.

Проширивање булевара и улица

Радимо на проширивању свих булевара и улица где има простора. Очекујемо да ће, у ове четири године, бити завршена прва фаза Булевара Патријарха Павла, како би се спојио са другом фазом радова, а након тога и са трећом која иде ка Раковици, да ће бити завршен подвожњак испод Булевара уметности, који ће додатно да растерети Булевар Зорана Ђинђића и саобраћај на Новом Београду.

Нови аутобуси, трамваји...

Очекујемо потпуну промену возног парка у јавном превозу и верујемо да за четири године више неће бити ниједан трамвај, тролејбус, ни аутобус старији од три године. То у тако кратком периоду никад ниједан град у Европи, а можда ни у свету, није успео да уради. Трамваје нисмо куповали 20 година, а тролејбусе 40 година. Планирамо да променимо свих 130 трамваја, 100 тролејбуса и све аутобусе.

Београдски метро

Београдски метро није градски пројекат, иако без Београда не може да се спроведе, већ је то национални и највећи капитални инфраструктурни пројекат.Град ту ради на експропријацији, на инфраструктури која се гради, нарочито на Макишком пољу и саобраћајници која иде изнад прве линије метроа, као и у свим пољима где је неопходан. Надамо се да ћемо прву линију имати око 2028. године и другу око 2030. године.

Мост преко Аде Хује

У плану је завршетак обилазнице око Београда и прављење моста преко Аде Хује до Винче.Очекујемо да ће у току ове четири године то да буду, ако не завршени, онда сигурно започети пројекти.

Комунално-безбедносне станице

Лице града промениће постављање 102 комунално-безбедносне станице, које ће покривати све основне школе и вртиће. Овакав пројекат не постоји нигде у свету, а њиме Градска управа значајно растерећује МУП. Сви вртићи и школе биће повезани на централни мониторинг, а он ће бити разгранат у сваком од тих објеката.

Измештање зоолошког врта, уређење обала…

У плану је и уређења центра града око Калемегдана, проширивање околних улица и повезивање Кнез Михаилове улице са Теразијама кроз пешачку зону, измештање Зоолошког врта на Аду Циганлију, изградња пешачко-бициклистичког моста из Блока 70 ка Ади Циганлији, завршетак уређења обала... Ту је и уређење Музеја града Београда, изградња нове зграде Београдске филхармоније, уређење паркова, зелених површина, изградња гараже у Влајковићевој, обнова платоа код Храма Светог Саве и гараже у Скерлићевој, уређење Трга Николе Пашића…

Информативне табле

Поставили смо 1.000 информативних табли по целом граду, а желимо да их имају и најудаљенија насеља. Поставићемо и надстрешнице на свим аутобуским стајалиштима (до сад је било 800 надстрешница на око 5.000 стајалишта).

Пречишћивачи озпадних вода

Очекујемо да се током лета добију и извођачи радова за канализацију и за пречишћиваче отпадних вода у Великом Селу.

Нови вртићи

Планирамо да у наредне две године направимо између 15 и 20 вртића. Подигли смо број уписане деце са 45.000 на 85.000. Увели смо бесплатне државне вртиће и субвенционисали све приватне вртиће. Покушаћемо да подигнемо капацитет државних вртића изградњом нових, да нема ниједног детета на листи чекања.

Ђачка помоћ

Прошле године, сви ученици основних и средњих школа добили су од Града бесплатне комплете уџбеника, овог септембра свака породица добиће ђачку помоћ од 20.000 динара по детету, две године заредом током лета сви Београђани бесплатно су посећивали градске базене...

 

 

 

Извор: СНС Информатор