Весић: Паковраће - Пожега биће завршено до краја ове године
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће до краја 2024. бити завршени радови на деоници ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, осим тунела Муњино брдо који ће бити пробијен.
Министар Весић рекао је да је потребно око пет месеци да се тунел опреми да би био пуштен за саобраћај.
Очекује да читава деоница, укључујући два тунела, буде у саобраћају до јуна наредне године, то јест за наредну летњу сезону.
Говорећи о наставку градње ауто-пута до Црне Горе односно до Бољара, министар Весић истакао је да ће изградња тећи фазно.
Како је рекао, радови на првом делу од Пожеге до Дуге Пољане, уколико се приведе крају пројектна документација и обезбеде финансијска средства, могли би да крену на лето 2025. године.
Деоница од Паковраће до Пожеге дужине 19,5 километара представља веома сложену деоницу, јер се на њој налазе два веома дугачка тунела.
То су тунел Лаз - 2.850 метара и Муњино брдо - 2.740 метара.
Тунел Лаз је пробијен и у фази је опремања, док се радови на тунелу Муњино брдо не могу у потпуности завршити до маја 2025. године иако ће овај тунел бити пробијен до краја ове године.
"Планирано је да се у 2024. заврши цела деоница ауто-пута осим кроз тунел Муњино брдо односно око 16,7 километара", рекао је министар Весић за Танјуг.
Министар Весић напоменуо је да тунел Муњино брдо има веома сложену геологију, због чега су радови непредвидиви и дуго трају.
Министар Весић додаје да је део Пожега - Бољари подељен у две деонице, од Пожеге до Дуге Пољане и од Дуге Пољане до Бољара.
Укупна дужина деонице Пожега - Бољаре је око 107 километара.
"Тренутно се припрема план за око 20 километара прве деонице од Пожеге до Дуге пољане и то прва и последња, десета поддеоница", рекао је министар Весић.
Министар Весић истиче да би план могао са буде усвојен у октобру ове године и додаје да ће се тиме створити услови за завршетак пројектне документације за 20 километара.
"Почетак радова зависи од брзине завршетка пројектне документације и обезбеђивања финансијских средстава. Уколико се обезбеде финансијска средства за радове, почетак радова се може очекивати по завршетку радова на предходној деоници, од Паковраћа до Пожеге, што значи од лета 2025. године", рекао је министар Весић.
Како је навео, колика ће цена бити зависиће од избора модела финансирања, који ће значајно утицати на цену.
"Тренутно су у разматрању различити концесиони модели финансирања, а у зависности од модела финансирања, цена може ићи у распону од 3,5 до четири милијарде евра. Разлог да верујемо да је тако је и цена коју је Црна Гора добила за изградњу 22 километара свог дела овог пута до Андријевице на тендеру", навео је министар Весић.
"Други правац ауто-пута, од Пожеге до Котромана је дуг око 60 километара, а сигурно је најсложенији, будући да је више од 70 одсто деонице у објектима, што подразумева мостове и тунеле", рекао је министар Весић.
У току је израда планске и техничке документације и до сада је урађена само радна верзија идејног пројекта, која је основа за израду просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд - Сарајево, деонице Пожега - Ужице - Котроман, чија је израда у току.
Извор: Танјуг